Jorrit Douwes

gitaar

Gitaarles bij Jorrit Douwes op de Bachschool

Als 6 jarige begon ik met gitaarspelen en vond dat zo leuk, dat ik er mijn beroep van heb gemaakt.

Na mijn studie aan het conservatorium in Enschede en mijn masteropleiding klassiek gitaar in Groningen heb ik les gegeven aan verschillende muziekscholen in Duitsland en Nederland en aan studenten in de vooropleiding voor het conservatorium. Regelmatig kan je me vinden op het podium zowel solo als in de kamermuziek. Hierbij werk ik samen met musici van over de hele wereld.

Met als doel het gitaaronderwijs in Nederland te stimuleren, competities mogelijk te maken en (jonge) gitaristen een podium te bieden, waar ook met orkest gespeeld kan worden hebben mijn partner en ik de Dutch Guitar Foundation opgericht. Ook ben ik betrokken bij de organisatie van het Twents Gitaar festival, een jaarlijks terugkerend feest van gitaarmuziek in allerlei vormen.

De gitaar heeft zoveel mogelijkheden en klankkleuren dat je er veel stijlen op kunt spelen en het nooit verveelt. Je bent er nooit op uitgeleerd en zowel beginners als gevorderden zijn van harte welkom om les te komen nemen. We vinden altijd wel muziek die bij je past! Ik zoek graag samen met je naar wat je motiveert, en help je om je grenzen steeds een beetje te verleggen. Plezier in het spelen maar ook het technisch goed leren spelen zijn allebei belangrijk in mijn lessen

Nieuwsgierig geworden of de gitaar het instrument voor jou is? Neem contact op voor een gratis proefles !

Stuur Jorrit Douwes een bericht voor aanmelding of info