Afke Wijma

piano

pianoles bij Afke Wijma op de Bachschool

Ik speel kindervoorstellingen, componeer en ben presentator en pianist in de Classic Express, de rijdende concertzaal van Stichting Prinses Christina Concours. Als pianist geef ik concerten en begeleid ik veel jong talent.

Al op jonge leeftijd raakte het geluid van de piano mij. Tijdens mijn studie aan het conservatorium van Groningen ontdekte ik bovendien mijn passie voor kamermuziek. Vervolgens vertrok ik naar Parijs, om piano te studeren bij Aline Bartissol en Igor Lazko. Ook heb ik daar met veel plezier orkestratie gestudeerd bij componist Guillaume Connesson.

Sinds de première van de voorstelling “Chansons du temps perdu” in 2016 werk ik samen met zangeres Gaëtane- Bouchez . Ons album met franse liedjes en chansons is in 2017 uitgekomen bij Harlekijn Holland, het label van Herman van Veen.

Stuur Afke Wijma een bericht voor aanmelding of info pianoles