Hans Weyergang

slagwerk

Drumles bij Hans Weyergang op de Bachschool

Welke muziekstijl vind jij leuk? Pop, Rock, Metal, Funk, Punk, Jazz, Drum & Bass… Het maakt niet uit, het drumstel is in al deze stijlen niet weg te denken. Door die veelzijdigheid kan elke leerling de lesstof in zijn eigen belevingswereld toepassen. De doelstelling van mijn lessen is , dat je zelfstandig en met plezier kan functioneren in een band. In de eerste instantie in de door jou gewenste stijl. Maar natuurlijk zal ik je in aanraking brengen met andere stijlen en laten zien hoe je die in je eigen muziek kan gebruiken om zo je horizon te verbreden.

Meteen de eerste les beginnen we achter het drumstel, zodat je het instrument leert kennen als één geheel , waarbij hand- en voetcoördinatie vanaf het begin getraind wordt (instrumentbeheersing). Alle aangeleerde vaardigheden zullen direct worden toegepast in het maken van eigen beats, fills en ritmes (het trainen van creativiteit en improvisatie). Ook zal er gewerkt worden aan het (mee)spelen van nummers (trainen van tempo en functie van drums in het geheel) en zal er aandacht worden besteed aan het spelen met een bassist (samenspel). Het lezen van noten (drumritmes) en drum charts (drumnotatie van songs) zullen spelenderwijs aanbod komen.

Naast de individuele lessen bestaat er de mogelijkheid tot samenspel in bands en orkesten van de Bachschool.

Stuur Hans Weyergang een bericht voor aanmelding of info drumles