Yolanda van Tongeren

piano

pianoles bij Yolanda van Tongeren op de Bachschool

Yolanda studeerde aan het Amsterdams Conservatorium bij Else Krijgsman. Vanaf 1980 heeft zij als docente bij Scholen in de Kunst met enthousiasme pianoles gegeven aan zowel kinderen als volwassenen en haar liefde voor dit instrument aan hen proberen over te dragen. Daarnaast heeft zij regelmatig zangers en diverse instrumentalisten op concerten in binnen- en buitenland begeleid.

Zij heeft een methode voor 5-,6- en 7-jarigen ontwikkeld - genaamd "Pianiertjes" - om in kleine groepjes op een speelse manier kennis te maken met de piano; deze werkwijze is succesvol gebleken. Voorwaarde is wel dat er voldoende aanmeldingen zijn (minimaal 4) om hiermee van start te gaan. Dit lesmateriaal gebruikt zij tevens als er bij een kind twijfels bestaan of pianoles wel de juiste keuze is; uit ervaring blijkt dat dit voor hen en hun ouders een goede graadmeter is om te ontdekken of ze aanleg en zin hebben om met pianoles te gaan beginnen. Het is ook mogelijk enkele proeflessen aan te vragen.

Stuur Yolanda van Tongeren een bericht voor aanmelding of info pianoles

Algemene voorwaarden pianoles bij Yolanda van Tongeren